Hur gör jag en retur?
-
Om du skulle önska att returnera din produkt kan detta ske på två olika sätt.
Per post via Postnord eller till din närmaste valfria Glitterbutik. Observera att vi ej utför byten av produkter, varken per post eller i butik (en retur genomföres istället med köp av ny produkt).
Om du vill returnera en produkt köpt i någon av våra butiker måste returen också lämnas tillbaka till butik. Denna kan ej returneras till vårt lager.
- Så här gör du en onlineretur via post:
1. Med i din försändelse följer två följesedlar. Fyll i den ena och skicka med i din retur.
2. Vi rekommenderar att du använder samma emballage som produkten levererades i.
3. Använd returadressetiketten som du fick med din försändelse och klistra den på paketet. Lämna sedan in paketet till ditt närmsta postombud på PostNord AB.
4. Kostnad för returfrakt är 39 kr, vilket dras på ditt tillgodohavande för de varor som du returnerat.
5. Återbetalningen för returnerat paket sker inom 14 dagar, till samma betalsätt som du betalt din order med. Klarna AB ombesörjer återbetalningen. - Så här gör du en onlineretur i butik:
1. Du har möjlighet att returnera din produkt/beställning till din närmaste valfria Glitterbutik. Ta med dig produkten samt båda följesedlarna som bifogats i din order.
2. Överlämna returen till butikssäljaren och visa giltig legitimation (om du väljer att skicka någon annan person i ditt ställe för att returnera i butik måste personen visa upp både sin egen samt din legitimation)
3. Du erhåller från butikssäljaren en skriftlig bekräftelse (på den ena följesedeln) på att vi mottagit din retur.
4. Återbetalning av ditt onlineköp kan inte utföras direkt i butik, Din återbetalning kommer att ske via Klarna AB med samma betalningsalternativ som du valt vid köptillfället. Du erhåller ett bekräftelsemail från Glitter kundtjänst så snart din retur administrerats samt när din återbetalning genomförts direkt från Klarna AB.
Att returnera i en Glitterbutik är kostnadsfritt. Kontakta Glitter kundservice vid eventuella frågor.
Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram till att vi har mottagit och registrerat den, så spara alltid ditt inlämningskvitto. Det kan ta upp till 14 dagar för en retur att komma oss tillhanda och behandlas på vårt lager.
- Så här gör du en onlineretur via post:
-
Fick du svar på din fråga?
Vilken information saknar du?